Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page
Roni Ayalon

גילה הלאג-טיפים קטנים ומועילים לצום קל



"בערב יום הכיפוריםאין לו לאכול אלא מאכלים קלים להתעכל "(שולחן ערוך סימןתר"ח)

את ההכנות לצום כדאי להתחיל ביום לפני. הכנות אלו ישמרו בזמן הצום על יציבות רמותהסוכר בדם ומאזן נוזלים תקין ומתוך כך ימנעו או יצמצמו את תופעות התשישות, חולשה, עייפות, סחרחורותוכאבי ראש המלווים חלק מהצמים. אם כך ביוםלפני – יום א’ וביום ב’ השתדלו ליישם את כל העצות הבאות:

איכלו ארוחותקטנות במשך היום, לפחות כל 3 שעות.

·הקפידו לללעוס את המזון! לעיסהטובה עוזרת לעיכול טוב.

·בכל ארוחה איכלופחמימות מלאות: פרוסה או שתיים לחם מקמח מלא, אורז מלא, דגנים מלאים, כוסמת, קינואה(עשירה גם בחלבון) פריכיות אורז, קרקרים מקמח מלא.

אכילת פחמימות מורכבות בכל ארוחה שומרת על רמת סוכריציבה בדם.

·השתדלו לצמצם צריכתפחמימות ריקות-פסטה,אורז לבן,קמח לבן ותפוחי אדמה-עצה זו מועילה בעיקר לאלוהסובלים מרמות סוכר גבוהות ולא מאוזנות.

·יש להוסיף חלבונים לתפריטהיומי יותר מהרגיל, חשוב לצרוך חלבונים קלים לעיכול.דגים: טונה, סלמון. ביצים,יוגורט, גבינות עד 5%, קטניות שהושרו בלילה (מתאים לאלהשאינם רגישים לקטניות), עוף.

·הפחיתו צריכת מלחותבלינים. גורמים להשתנה ואיבוד נוזלים.

· הוסיפו ירקות מבושלים וחיים לכל ארוחה -על מנת להגביר את כמות הסיבים התזונתיים בתפריט.

הסיביםמאיטים את ספיגת הפחמימות לדם ומסייעים בשמירה על יציבות רמות הסוכר בדם. העשרת התפריט בסיבים תתבצע גם על–ידי אכילה של פחמימות מורכבות מועשרות בסיבים כגון: אורז מלא, פסטהמחיטה מלאה ולחם מחיטה מלאה.

·ותרו על טיגון, בישול בשמן,מאכלים שמנים. גורמים לתחושת כבדות, צימאון.

·שתייה- על מנת להגיע לצוםבמאזן נוזלים תקין הקפידו על שתייית 10-12 כוסות נוזלים מינימום. מים, תה צמחים: מרווה,קמומיל, תרכיזתפוחים טבעי לחלוטין. לשתות לפני, בין ואחרי הארוחות בלבד! התחילו לשתות בשעתהקימה בבוקר-לפחות 2 כוסות מים (מומלץתמיד).

הפרה של מאזן הנוזלים מקשה על פעילות כל מערכות הגוףומתבטאת בכאבי ראש,סחרחורות ותשישות.

· ותרו או צמצמו שתייתקפאין ותאופילין-קפה,תה, שוקו וקולה.חומרים משתנים הגורמים ליציאה מוגברת של נוזלים מהגוף.

הימנעו מממתקים,שוקולד ושתייה ממותקת.

·יישמו עצות אלו גם בסעודההמפסקת. סעודה זו צריכה להיותקלה לעיכול ולא סמוכה מידי לתחילת הצום כדי לאפשר עיכול. אפשר לאכול מרק עוף עםירקות בתוספת לחם -עדיף מלא,אורז מלא.

·לאחר הצום יש לשתות מים או תה ממותק בדבש, אפשר להוסיףקרקר,עוגיות ועדיף מקמח מלא. לאחר כ20 דקות ויותר ישלאכול ארוחה קלה לעיכול .

·הרחת שמנים אתריים:אחד או יותר מהשמנים הבאים:ברגמוט,אשכוליות, פטשולי,מנטה ולימון תאושש, תמנע כאבי ראש ותעזור לריכוז הנדרש ביום קדוש זה.

גמר חתימה טובה- לכל עם ישראל.



שמעון וגילה הלאג – שם-ן טוב רפואה טבעית

0 תגובות

Comentários


bottom of page