Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page
יעל בנימין

חופשייה מבפנים | יעל בנימין

חופשיה מבפנים

גם את מכירה את החוסר שקט הזה - מצד אחד הכי רוצה להתחתן ומצד שני לא יכולה לוותר על החופש שלך?.. אז מה עושים?? תקשיבי לסיפור של ליאת.

ליאת עברה הרבה בחיים לפני התשובה. "עלי אי אפשר להגיד שהגעתי לאומן בשביל ההרפתקאה", היא אומרת בחיוך. הייתי ב12 מדינות לפני. היום אני כבר פחות בקטע לטייל בעולם... אבל לטייל בארץ, בספונטניות. לעשות מה שבא לי מתי שבא לי"... היא כאילו מתענגת על כמה זכרונות, עד שפתאום החיוך המעונג הופך לפרצוף מתוסכל: אני הכי בעולם רוצה להתחתן, אבל... אני לא יכולה לוותר על החופש הזה!!

- זה באמת לא פשוט... אני מבינה אותה. להצליח לענות על שני רצונות שמרגישים לנו סותרים. בואי ננסה להכנס אליהם קצת פנימה, עד שנגיע למקום שבו אין סתירות: כשאת נוסעת עכשיו לשלשה ימים לצפון. מה זה עושה לך להרגיש?

- חופש, מרחב, יש לי מקום...

- יש לך חברות שהן גם כאלה, נשמות של מרחב... שהתחתנו והן שמחות?

- תכל'ס כן...

- מה מאפשר להן את זה?

- מעניין... כשאני חושבת על זה. מיכל, למשל, התחתנה עם רועי. הם עושים מה שבא להם, לא רואים בעיניים. גם עם שלשה ילדים פיצים, שבוע לפני ל"ג בעומר הם תמיד יהיו כבר עם אוהלים בצפון. אז נראה לי אני חייבת מישהו זורם כמו רועי. משהו בהבנה הזו מרגיע אותה קצת.


- "אבל רגע" היא נזכרת. טל נשואה ליניב. האמת הוא לא כזה זורם... הוא לא יוצא מהכולל, כל רגע של ביטול תורה - אין מצב.


- ואיך טל נראית לך?

- "וואלה היא שמחה בסה"כ! את יודעת, כל אחד עובר מה שעובר, אבל טל היא באמת סה"כ מבסוטה. אני יודעת למה. כי יש לה חופש פנימי. יש לה משהו שהיא תמיד בוחרת. היא אף פעם לא חייבת. היא תמיד אומרת שהכל זה בחירה. היא לא מרגישה שהיא חייבת לשמור שבת, היא מרגישה שהיא בוחרת לשמור שבת. ושהיא הכי משמחת את ה' בעולם. היא באורות, היא עפה על עצמה, לכן לא קשה לה... יש לה אנרגיה של חופש. גם כשתראי אותה ליד כיור מלא כלים עם ילדים צורחים מסביבה. יש לה חופש בפנים.


היא בחרה גם להתחתן עם בחור שלומד, למרות שהיא ידעה שהוא לא יבוא אתה יותר מידי לטיולים... אבל היא שמחה, כי היא בחרה בזה! היא מחוברת לרצון שלה כל שניה, ולא מזיז לה מה אומרים עליה, או מה אנשים אומרים על החיים בכלל... לכן יש לה חופש מטורף! הרבה יותר מהרבה אנשים שנמצאים עכשיו בטיול מסביב לעולם... "



אני מאפשרת לה להקשיב רגע לעצמה ולמסקנות העוצמתיות שלה. מקריאה לה את מה שהיא הכתיבה לי, שתתבונן על עצמה רגע מבחוץ.

- אז מה את אומרת?



- "וואו." היא נאנחת באיזה שוק כזה. "אין לי כזה חופש להפסיד, כי אין לי באמת חופש... החופש שלי לא נמצא בשום מדינה ברחבי הגלובוס, וגם לא באף מעיין ברחבי הארץ. החופש שלי נמצא בתוכי. ואני יוצאת למסע לחפש אותו. בטוחה שכשאמצא אותו, אמצא גם את האיש שלי ביחד אתו..."



0 תגובות

Comments


bottom of page